Rumah Ku Kontena Ku..

Hai Semua… Apa khabar… Dan Assalamualaikum pada yang muslim… Rasanya belum terlambat untuk ucapkan Selamat Tahun Baru 2016.. Dah makin tua dah kita ni.. he… Amacam azam tahun baru. Ada perubahan tak dari tahun 2015.  Ke sama je. atau takde azam lagi, atau azam tu simpan ke dalam kocek.. hehe.. takpelah.. yang penting hari-hari ceria dan bahagia itu yang penting… Kalau nakkejar sangat azam tapi hari-hari stress pun takguna juga kan timah…

Oklah kalini kita cerita sikit isu hangat dipasaran ni.. Bab harga rumah yang melambung tinggi.. Haa… lagu mananak beli rumah teres kalau harga rumah teres dah capai sejuta…. Betul ni bukan hayalan… Rumah teres dikawasan bandar boleh mencecah sejuta ringgit. Kalau gaji rm5000 rumah sejuta tiap bulan kene bayar loan bank tiap bulan rm4500- rm5000 nak makan ape kak nab oiii… bukan banglow pun rumah teres je.. adooi…pening kepala.. nasib baiklah dulu beli rumah tak semahal sekarang… dah tu ape solusinya.. yelakan kite ni bukan menteri nak tetapkan harga rumah. Jadi yang boleh kita buat cari alternatif nya.. Ha… Sekarang ni dah hangat dah orang buat rumah sendiri, lagi jimat dan besar dab cantik. nak lagi rumah kontena.. murah dan senang dan cepat siap..

03-CRKXugy

Tapi terfikir pulak.. kite ni duduk Malaysia bukan alaska yang sejuk, tak ke jadi ayam bakar kite kat dalam rumah tu.. ha… tula tu dulu.. sekarang ni dah ada teknologi untuk menyejukkan kontena tu.. ada yang guna lapisan kayu didalam nya dan juga ada yang guna lapisan khas untuk memastikan suhu di dalam kontena nyamandi tambah pula dengan pengudaraan yang dibuat macam tingkat dan pintu…

maxresdefault

Berapa harganya.. mm… entahlah mungkun bawah 50ribu kot siap.. kire murah lah tu kan.. nak buat rumah papan sekarang papan mane nak cari. nak buat rumah batu pun mahal juga. so inilah alternativ yang ada. Kalau dulu tengok orang duduk kat kontena ni orang kerja buruh binaan je sambil tunggu projek siap. Sekarang ni dah terbalik pulak kan…

02-FgsbAvU

Apepun yang penting hati hepy.. kalau duduk dalam rumah banglow tapi hati tak hepy pun takguna kat joyah… Oklah nak makan dah lapar ni.. bye bye.. Wassalam…

Comments
One Response to “Rumah Ku Kontena Ku..”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Posted by rumahteresku on January 16, 2016 · Leave a Comment […]



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: